Egyedi piackutatások
A GKI szakértő csapata, reagálva az üzleti világ egyedi igényeire, speciálisan szabott gazdasági és piacelemzéseket végez mind Magyarországon, mind pedig a közép-európai régió további országaiban. A kutatások során kiváló lehetőséget kínálunk ügyfeleinknek azon kritikus kérdések megválaszolására, melyek közvetlenül befolyásolhatják a vállalat termékfejlesztési, piaci terjeszkedési vagy stratégiai döntéseit.
Módszertanilag a kutatások többféle eszközt és technikát alkalmaznak, biztosítva az elemzések sokoldalúságát és megbízhatóságát. Ügyfélportfóliónkban a hazai piacon domináns nagyvállalatok ugyanúgy megtalálhatóak, mint a közepes méretű vállalkozások.
Az általunk leggyakrabban használt kutatási módszerek:
- Szekunder kutatás, mely során a GKI által elérhető adatbázisokat (pl. NAV mérlegadatok), illetve online (pl. statisztikai, kutatói) adatforrásokat elemzik senior szakértőink
- Primer kutatás, mely lehet kvalitatív (pl. mélyinterjúk cégek vezetőivel, fókuszcsoportos beszélgetések lakosság körében) és/vagy kvantitatív (személyes, telefonos, vagy online lekérdezés kérdőív alapján)
Üzleti várakozások
Az elemzés során vizsgált kérdések a vállalatok termelési és forgalmi adataira, valamint rendelésállományukra vonatkoznak. Kiemelt figyelmet fordítunk a külpiaci tendenciákra, az értékesítési árak várható alakulására, és a makroökonómiai környezetre. A GKI Zrt. a szezonális hatások kiszűrésével is elemzi az adatokat, így pontos képet nyújt a gazdasági ciklus aktuális állapotáról.
A kiadványok a gazdaságirányítással és érdekképviselettel foglalkozó intézmények valamint a nagyvállalatok érdeklődésére tartanak számot.
A GKI Zrt. fenntartja a jogot, hogy kiadványai szerkezete és tartalma eltérjen a fentiekben összefoglalttól.
Fogyasztói várakozások
A havonta megjelenő jelentések a háztartások pénzügyi helyzetének aktuális és előretekintő trendjeire összpontosítanak. A GKI Zrt. kutatásai között speciális felmérés foglalkozik a lakásfelújítási és építési piaci várakozásokkal is. A kutatásokban alkalmazott adatgyűjtési minta életkori, képzettségi és lakóhelyi szempontból is reprezentálja a teljes magyar lakosságot.
A felmérés eredményeit a lakosságnak értékesítő, szolgáltató – ezen belül pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó – szervezetek valamint a gazdaságirányítással és érdekképviselettel foglalkozó intézmények hasznosíthatják a legjobban.
A GKI Zrt. fenntartja a jogot, hogy kiadványai szerkezete és tartalma eltérjen a fentiekben összefoglalttól.