A tanulmányban áttekintjük a vázolt modell területeit, amelyek megalapozzák a hazai e-boltok adatbázisának empirikus elemzését. Kitérünk az weboldalak felépítésének alapvető tényezőire, majd megvizsgáljuk, hogy milyen funkciókkal kell rendelkeznie egy sikeres webáruháznak. Végül a bankok számára foglaljuk össze a webshopokkal kapcsolatos lehetőségeket.
Az elektronikus kereskedelem vagy e-kereskedelem több nézőpontból is megközelíthető.
Kommunikációs perspektívaként termékek, szolgáltatások, fizetési eszközök számítógépes hálózaton vagy más elektronikus csatornán való továbbítása. Kereskedelmi vagy kereskedési nézőpontból az e-kereskedelem termékek, szolgáltatások, információ beszerzése vagy értékesítése interneten vagy más on-line szolgáltatáson keresztül. Az e-kereskedelem üzleti folyamatok szempontjából is megközelíthető, ebben az értelemben üzleti tevékenységek elektronikus hálózatokon keresztüli végrehajtásáról van szó, amelynek során az információ feldolgozási folyamatok elválnak a fizikai folyamatoktól.