Skip to main content

A magyar vállalatok innovativitás nemzetközi összehasonlításban alacsony, amiben jelentős szerepe van annak, hogy a társadalmi környezet nem megfelelő, az ország korrupcióval közepesen fertőzött. Ugyanakkor a GKI Gazdaságkutató felmérésére választ adó cégeknek csak ötöde jelezte, hogy piacain korrupt módszerekkel folyik a verseny. Ennek viszonylag kevés hatása volt a vállalti innovativitásra, bár a korrupt piacokon működők másképp finanszírozták innovációikat és mást tekintettek az újítás legfőbb sikerének, mint a többiek.

Némethné Pál Katalin – Megjelent: Gazdálkodás – Verseny – Vezetés 2010/1. sz. 30-40. oldal

A versenyképességi elmélet szerint egy ország fejlődését bizonyos jövedelemszint elérése után az innovációi vezérlik. Az innovációk legfontosabb megvalósulási terepe pedig a vállalat, az itt folyó állandó megújulás az, ami elsősorban generálja a növekedést. A magyar vállalatok innovativitás nemzetközi összehasonlításban alacsony, amiben jelentős szerepe van annak, hogy a társadalmi környezet nem megfelelő, az ország korrupcióval közepesen fertőzött. Ugyanakkor a GKI Gazdaságkutató felmérésére választ adó cégeknek csak ötöde jelezte, hogy piacain korrupt módszerekkel folyik a verseny. Ennek viszonylag kevés hatása volt a vállalti innovativitásra, bár a korrupt piacokon működők másképp finanszírozták innovációikat és mást tekintettek az újítás legfőbb sikerének, mint a többiek. A válság erősebben fékezte a korrupt piacon versenyzők innovációs szándékait, mint az ettől mentes versenyben működőket.
 

Teljes tanulmány letöltése:

Elemzés szerzője