A szeptemberi tanév kezdetével érdemes pillantást vetnünk az elmúlt 10 év oktatáspolitikájának kézzelfogható eredményeire. Az Oktatási Hivatal megállapításai szerint a magyar oktatási rendszert jelentős területi egyenlőtlenségek jellemzik, s a kompetenciamérés tanulói átlageredményei nem mutatnak érdemi változást 2008 és 2019 között. Az Oktatási Hivatal adatai szerint a 2019-es Országos Kompetenciamérés átlageredménye a 6. osztályosok körében 1497, a 8. osztályosok körében pedig 1616 pont volt. A továbbiakban a területi eltéréseket vesszük górcső alá. Ennek oka, hogy a családi helyzet erőteljesen befolyásolja az oktatási eredményeket, ez pedig erős összefüggést mutat a jövedelmekkel, illetve a település típusával.
Elemzés keresése
Friss elemzések
Egyéb
2024. december 4.
A Shanghai Academy delegációja járt a GKI-nél
A Shanghai Academy delegációjának képviseletében Dr. Guo Zhifa (Director of Research Division), Professor Wang Jian…
Egyéb
2024. december 4.
A koreai nemzeti kutatóközpont delegációja járt a GKI-nél
A koreai nemzeti kutatóközpont delegációjának képviseletében Daesung Kim (Research Officer), YoonSeong Oh (Research Officer) és…
Egyéb
2024. október 28.
A GKI-t kérdezték, hogy hogyan lehetne versenyképesebb az Európai Unió
Az Európai Parlament korábbi képviselőit tömörítő hivatalos szervezet, az FMA (European Parliament – Former Members…