A szeptemberi tanév kezdetével érdemes pillantást vetnünk az elmúlt 10 év oktatáspolitikájának kézzelfogható eredményeire. Az Oktatási Hivatal megállapításai szerint a magyar oktatási rendszert jelentős területi egyenlőtlenségek jellemzik, s a kompetenciamérés tanulói átlageredményei nem mutatnak érdemi változást 2008 és 2019 között. Az Oktatási Hivatal adatai szerint a 2019-es Országos Kompetenciamérés átlageredménye a 6. osztályosok körében 1497, a 8. osztályosok körében pedig 1616 pont volt. A továbbiakban a területi eltéréseket vesszük górcső alá. Ennek oka, hogy a családi helyzet erőteljesen befolyásolja az oktatási eredményeket, ez pedig erős összefüggést mutat a jövedelmekkel, illetve a település típusával.
Elemzés keresése
Friss elemzések
Egyéb
2024. október 1.
Jó gondolat, rossz kivitelezés – A CSOK hatásai
A Családi Otthonteremtési Kedvezmény (CSOK) a kormányzat legfőbb demográfiai célját, a születésszám növelését hivatott támogatni.…
Egyéb
2024. június 19.
A GKI-ba látogattak a Shanghai Egyetem vezetői
Pénteken a Shanghai Business School küldöttségével tárgyaltak a GKI elemzői. A kínai makrogazdasági és pénzügyi…
Egyéb
2024. június 19.
IMF küldöttsége látogatást tett a GKI Gazdaságkutató Zrt.-nél
Budapest, 2024. június 13. – A Nemzetközi Valutaalap (IMF) küldöttsége ma látogatást tett a GKI…